Saku vald on teinud olulise sammu oma visuaalse identiteedi kaasajastamisel. Valminud visuaalse identiteedi käsiraamatu ehk stiiliraamatu (ehk corporate visual identity, CVI) eesmärk on aidata vallal suhelda visuaalses kommunikatsioonis ja seeläbi paremini silma paista.
Visuaalsel identiteedil on suur roll ka kogukonnaga suhtlemisel. Käsiraamat hõlmab nii logo kasutust kui ka värvivalikut, kirjatüüpi, kujundust ning muid detaile. Juhist tuleb järjepidevalt kasutada kõikide visuaalsete materjalide loomisel (nii sise- kui ka väliskommunikatsioonis).
Valla logo ja tunnuslause kasutamiseks annab loa vallasekretär. Uut visuaalset identiteeti, logo ja kõike seonduvat, hakkame kasutama järk-järgult, uued asjad teeme juba vastavalt käsiraamatule.
Uus logo säilitab Saku valla identiteedi tuumiku, kombineerides märgi ja sõnamärgi
Saku valla põhimääruses on kirjas: valla logo on kombineeritud märk, mis koosneb kujutisest ja sõnamärgist. Kujutis, aimatav linnupesakasti motiiv, sümboliseerib kodu looduse keskel. Sõnamärk on Saku vald. Saku valla tunnuslause on: "Läbi rohelise akna".
Logo kujutis, linnupesakasti motiiv, jäi alles. Saku valla tunnuslause jääb samuti muutumatuks, sellest on saanud oluline osa valla identiteedist. See on üldlevinud praktika, kus brändi logo idee jäetakse samaks, kuid vormi arendatakse ja kaasajastatakse.
Muudatuste eesmärk on lisaks logo visuaalse ilme värskendamisele luua vallale terviklik ja eristuv disainikeel, mis haakub logoga. Uus visuaalne identiteet aitab Saku vallal olla avalikus ruumis nähtavam, eristuvam ja tugevdab kogukonnatunnet.
Koostöös loovagentuuriga Identity loodud käsiraamat kõnetab ja kajastab piirkonna olemust tänapäevases võtmes. Identity on varemalt vedanud mitmeid suuri identiteediprojekte, sealhulgas EV100, Tartu, Hiiumaa, Kose vald ja Tallinn – Euroopa rohepealinn.
SAKU VALLA VISUAALSE IDENTITEEDI KÄSIRAAMAT